maandag 6 augustus 2007

Masseren

Pim en ik zijn op les geweest... althans, ik kreeg les en Pim onderging het. Pim en ik doen een cursus babymassage. Werkelijk geweldig!

Het was met hetzelfde groepje als de 'pufclub', alleen dan in een kleinere samenstelling. Erg leuk om alle baby's nu in real-life te zien (Pim is echt groot!)en even bij te teuten. Onder het genot van een kop thee of koffie (natuurlijk!) kregen we wat theoretische uitleg. Ik had al zin in de cursus, maar nu helemaal! Als je hoort waar het allemaal goed voor is: groeiontwikkeling (niet dat Pim dàt nou net nodig heeft), motorische ontwikkeling, ontspanning en natuurlijk contact.

Nadat we alle voorbereidingen hadden getroffen - dat hield vooral in dat we de directe omgeving van de (jongens)baby's plasproof maakten door handdoeken en celstofmatjes neer te leggen en de gordijnen buiten plasbereik te hangen - kon het gesmeer en gemasseer beginnen. Borstkas, buik, armen, handen, benen en voeten zijn vandaag aan een relaxbehandeling onderworpen.

Slechts een paar kleine obstakels. Pim plaste, maar dat was te voorzien. Alleen natuurlijk net naast de handdoek, tegen mijn T-shirt. Natuurlijk kreeg Pim honger! Hij had net fles gehad, maar niet genoeg gedronken, dus nog maar een keer tijdens de les. En het doel was om meer contact met elkaar te maken. En met elkaar bedoel ik dan in dit geval moeder en kind. Nou, Pim vond alles interessant, behalve zijn moeder. Neem het hem eens kwalijk. Hij zit de hele dag al tegen me aan te kijken.

De les werd afgesloten met (wederom ;-)!) een kop koffie of thee en voor de baby's eventueel een voeding. Uiteindelijk lag iedereen te slapen, behalve... Juist, onze kerel. Dat duurde echter niet lang en toen was ook Pim knock-out. Wat wil je dan ook nog meer: een massage, je buik vol eten en dan een lekker dutje doen? Je kan het slechter treffen. Heerlijk zo'n babyleven.

1 opmerking:

Johan zei

Wij hebben een hond, die tijdens puppiecursus alles interessant vindt, behalve baasje en vrouwtje en hun commando's.
En nu hebben we dus weer een zoon die alles leuk vindt, behalve moeder die 'm masseert....