dinsdag 31 juli 2007

Pufpraatjes

De na-gym is begonnen! Hèt vervolg op zwangerschapgym. Dit keer geen puftechnieken. Dat hebben we achter de rug. De eerste 'les' bestond uit het uitwisselen van ervaringen en het tonen van de meest prachtige babykiekjes, onder het genot van een kopje thee en een koekje. Ik verheugde me erg op deze avond. Hoe zou het iedereen vergaan zijn?

De 'pufclub' was bijna compleet. Leuk om iedereen weer te zien. Wel gek, zo zonder dikke buiken. Minder leuk waren sommige bevallingverhalen. Uiteindelijk moest iedereen in het ziekenhuis bevallen. Als ik alle verhalen zo hoorde, was mijn bevalling een van de makkelijksten geloof ik. Vroeggeboorte, totaal ruptuur, nageboortes die niet kwamen, inleidingen, plasproblemen nadien, 48-uursbevalling die eindigde in een keizersnee... Ik zat werkelijk de hele avond met kippenvel op mijn armen en nu ik dit zo opschrijf bekruipt me dat gevoel weer. Heftig hoor!

Gelukkig maken alle kersverse moeders en alle kleine wondertjes het goed. De foto's waren ook geweldig. Ik kon niet erg goed kiezen tussen alle leuke kiekjes en had daarom maar mijn hele fotoboek meegenomen. Ze zeggen wel eens dat baby's op elkaar lijken, maar daar ben ik het niet mee eens. De enige overeenkomst die ik kon vinden was, dat het allemaal heerlijke kleine mensjes zijn.

Volgende week begint het echte werk. Ik begreep dat we in sporttenue ten tonele moeten verschijnen. Dat wordt vast afzien...

Geen opmerkingen: