maandag 9 juli 2007

Als kool!

Zoals jullie weten ben ik mijn borstvoeding aan het afbouwen. Afhankelijk van zijn gewicht krijgt Pim nu flesvoeding, naast de borstvoeding. Elke drie dagen wordt een borstvoeding vervangen door de fles.

Het is nog een beetje schipperen met de hoeveelheid flesvoeding. We weten immers niet hoeveel hij uit mijn borst drinkt. Vorige week waren we er erg mee aan het zweten. Pim drinkt zijn fles prima, vaak helemaal leeg. Maar hij had dan na twee uur alweer honger. Ik was er heilig van overtuigd dat dat niet kon, maar als ik hem dan een (extra) fles gaf, dronk hij zijn buikje weer lekker vol.

Donderdag hebben we hem gewogen op het consultatiebureau. Wat bleek? Onze zoon was (weer) gegroeid als kool en woog ondertussen 5750 gram! Hij mocht dus veel meer (fles) voeding hebben dat we dachten! Ook mochten we proberen om van 6-7 voedingen over te stappen naar 5.

De flesjes van 180 cc drinkt hij nu zo goed als helemaal op. Ook de nachten gaan steeds beter. Het afgelopen weekend kreeg hij 's nachts om 5.00 uur nog honger, maar de afgelopen nacht heeft hij lekker doorgeslapen tot 6.45!!! Nu hopen dat het zo blijft! Hij wordt wel erg snel groot, onze grote kleine man...

Morgenvroeg krijgt hij zijn laatste 'borst'. Dan moet hij wachten tot hij 16 is ;-)! De fles gaat geweldig, hij groeit super en ik vind de regelmaat het het af en toe uit handen kunnen geven van een voeding ook heerlijk. Toch schiet ik nog steeds vol als ik eraan denk dat ik hem zelf langer had kunnen voeden. Ik ben er heilig van overtuigd, dat zijn onrust tijdens het drinken niet kwam van spruw, zoals steeds werd beweerd, maar door zijn krampjes. Als ik hem nu de fles geef en ook daar zie hoe hij soms onrustig is, wordt dat altijd gevolgd door eens scheetje of boertje. Na het ontluchten drinkt hij rustig verder. Had ik maar betere begeleiding gehad... Had ik maar gevraagd of het melkmeisje (lactatiekundige) een voeding mee kwam kijken... Had ze dat meteen maar voorgesteld. Maar: als hadden komt, is hebben gedaan! Ach, en zeg nu zelf: papa, Pim en de fles is toch een plaatje!

1 opmerking:

Anoniem zei

wat een lievelijk plaatje