woensdag 5 november 2008

Helpende hand

Pim vindt het leuk om mama te helpen met klusjes. Het uitpakken van de vaatwasser is het leukst. Hij geeft de schoon gewassen vaat keurig aan mij, zodat ik dit op kan bergen. Maar hoe leuk Pim het werkelijk vindt, blijkt uit het volgende voorval.

Tegenwoordig staat Pim op met de 'tuhtuhtuh', in onze taal de Teletubbies. Hij mag er af en toe best naar kijken, zo ook deze morgen. Eerst had hij me al geholpen met het uitpakken van onze 'Truus'. Het was half tien, 'Tijd voor Teletubbies, tijd voor Teletubbies!' Pim zat lekker op zijn 'troon' naar Lala en zijn vriendjes te kijken. Ik ruimde ondertussen de ontbijtboel op. Daarvan moest natuurlijk ook een deel een Truusbehandeling ondergaan. Ik had de vaatwasser nog niet geopend of... Stap, stap: 'Helpen, helpen!' Daar komt mijn handige hulpje al roepend aangestapt. Mama helpen ging toch nog net even voor tuhtuhtuh.

1 opmerking:

Anoniem zei

Heerlijk toch, een helpende hand van je zoon!! Ik heb ook 2 mannetjes die het fijn vinden om mama te helpen. Vanmiddag nog.. Ik ga de badkamer doen... Wik wil helpen... Ik zeg dat hij beneden wel mag stofzuigen. Dit doet hij graag! .............
We zijn een half uur verder.. ik hoor niets beneden.. ik vraag wat ze aan het doen zijn... Zegt Duuk: "we dachten dat we ook maar ff gingen dweilen"... Aahhhh.. ze waren grondig aan het dweilen, met net iets te natte dweil... ik dacht..ach.. ik ze bedoelen het zo goed.. ik moet het toch over doen.
Gezegd dat het heel mooi was, maar nu goed genoeg. Stop maar.
Ik ga weer naar boven, en hoor Duuk zeggen dat hij nog heeeeeeel ff wil dweilen, en gooit vervolgens de hele volle emmer water over de kamervloer !!!
Pffff..
We praten/lachen vrijdag verder !!
complimenten voor je leuke stukjes. Zoooo herkenbaar.
Groetjes,
Francien